Musical sing-a-long 2016!

Eindelijk was het weer zover!

De singalong begon met Hair. Hair heeft een speciaal plekje in mijn hart, en dus was dit best een emotioneel optreden. Aquarius, een toch wel legendarisch’ was prachtig, ook de vertaling viel me zeker mee. Helaas kan ik niet hetzelfde zeggen over ‘Haar’, wat goed uitgevoerd was, maar waarvan de vertaling me niet warm of koud maakte. ‘Let the sunshine in’ was práchtig. Tijdens de repetities kon ik het niet drooghouden- ik had dat nummer drie jaar niet gehoord omdat het altijd heftige emoties bij me losmaakt en het was intens om opeens weer die akkoorden te horen. Anouk Maas is echt een geboren Sheila.
Hierna kwam Danny de Munk op voor Ciske de Rat. Ik ben geen fan van Danny de Munk. Écht niet, sorry. En hoewel Verdomd Alleen een prachtig nummer is, maakt dat Danny voor mij niet minder irritant. Maar wat was het heerlijk om hem met die kinderen bezig te zien op het podium. Goed gezongen door allen, maar vooral zó heerlijk om naar te kijken!

Even serieus- ik heb, zoals al mijn leeftijdsgenoten, de boeken over Dolfje Weerwolfje hardcore gelezen. Dit was zó’n leuk optreden. Een supervrolijk, pakkend nummer en wat was Dolfje schattig. Ik zou er bijna heengaan, als niet nog een klein beetje waardigheid had.
Hierna kwamen Adèle, Conny en Jasperina, De grote drie op. Dit was een medley van drie nummers van deze drie artiesten. Ik kende alle drie deze artiesten niet (alleen Adèle, die is een paar jaar geleden overleden toch?) maar dat maakte deze nummers niet minder leuk. Vooral het laatste nummer, Er ligt een lijster in de la, was echt een feestje om met zijn allen mee te zingen! (fun fact: geproduceerd door mijn buurman.)

Als de cast internationaal is, zoals bij Jesus Christ Superstar, vind ik het al erg leuk. Dit is gewoon een prachtige klassieker die vocaal en qua show heel sterk was. Ik werd er een beetje emotioneel van.
Hierna kregen we een voorproefje van Charlie Chaplin. Het eerste nummer was erg grappig, met het ensemble als allemaal Charlie Chaplins. Ook de hoofdrolspeler, Nordin de Moor, wist me erg te raken met zijn mooie stem, hoewel ik het nummer erg zwaarmoedig vond, zeker voor een evenement als de Musical sing-a-long.
Vervolgens kwamen de kinderen die meedoen aan New Musical star.
Leuk gezongen, leuk gedanst, maar lieve kindjes, ik raad toch aan om een opleiding te volgen als je ‘new musical star’ wilt worden.
Jullie weten dat Soldaat van Oranje zo ongeveer mijn kindje is. Maar. Dat betekent niet dat ik geen oren heb. En als je op tv luistert, klinkt het eh- niet zo goed. Maar live, en mensen geloofden me niet toen ik dit zei, maar het is echt zo, live was het loepzuiver. Valentijn kan gewoon heel goed zingen, ook al klonk het op tv niet zo. Daar komt overigens bij dat de acteurs door hun oortjes alleen het orkest hoorden, en dus niet zichzelf.

The Bodyguard.
Eén woord voor. Fucking spectaculair (oeps, dat zijn er twee).
Hierna konden we genieten van twee nummers uit Kiss of the spiderwoman.
Ik kende dit totaal niet, ik wist alleen dat ze veel Tony Awards hebben gewonnen in New York, waaronder beste musical. Dit was gewoon heel goed gezongen en vooral het eerste nummer, De morgen daarna, pakte me wel. Het had een beetje een Les Mis vibe en dat is volgens mij altijd wel een goed idee.
Hierna kwam, ook van mijn buren, A Chorus Line! De film was geweldig, de musical wordt nog geweldiger. Prachtige klassiekers, hele fijne cast. Kan nu al niet wachten. En die tapdanser… jezus christus. Is hij echt?! Mijn God.

Ook The Lion King komt dit seizoen naar de theaters.
ALLEEN MAAR LIEFDE. Dit was zo epic. *Herinnert zichzelf eraan dat ze kaartjes moet kopen*.
Het circus theater bestaat dit jaar 25 jaar.
Het was zo zonde dat hier technische fouten waren. René en Carolina waren uiteraard geweldig bij Aida, Linda en Tony vulden mijn hart met blijdschap bij Miss Saigon en William Spaaij stal simpelweg mijn hart bij Mary Poppins. Ik ben heel gelukkig dat ik dit gewoon foutloos bij de repetities heb gezien.

Dit was weer een heerlijke Uitmarkt, die ik gelukkig kon ervaren met mijn allerbeste vrienden naast me. Alleen maar liefde!

Een gedachte over “Musical sing-a-long 2016!

Geef een reactie

