TWEELUIK: De Parade (2)

 

De Parade staat van 12 tot 28 augustus in Amsterdam. Eerder stonden ze al in Utrecht, Den Haag en Rotterdam. Er staan tientallen verschillende korte voorstellingen van theatermakers en theatergezelschappen.

Hoewel het een theaterfestival is, komen veel Amsterdamse jongeren voor de gezellige sfeer die er hangt, de zweefmolen en de alcohol. Dat is niet per sé erg, maar wel zonde. De voorstellingen op de parade zitten namelijk tussen de twee en tien euro- enorm goedkoop, dus.

Yuki blogt theater. Yuki blogt dus geen muziek. Maar voor LaGarçon maak ik graag een uitzondering. Frontman Bart Rijnink is ook acteur, en ze speelden op de parade, dus het mag.

LaGarçon is een pop-funk-achtig bandje met vrij hilarische teksten. Het zijn hele fijne dansnummers en ook de bandleden zelf zijn gewoon heel fijn.
Ik heb ze al een keer eerder gezien, en LaGarçon straalt een hele aangename, vrolijke, enthousiaste energie af. Het is heerlijk om hen bezig te zien, maar nog fijner om naar ze te luisteren. Vrolijke, funky, popliedjes waar je spontaan vrolijk van wordt met geweldige teksten. Dat is het repertoire van LaGarçon . Ik luister graag naar ze – ze hebben vijf van hun liedjes op Spotify staan – en ik kon dus ook fijn hard meezingen op de Parade.

Bart achter z’n microfoon en keyboard – wat leunt op de voeten van paspoppen -, Rory Ronde rockt (haha) de gitaar/bas, Dionys en Milan Breukers op de drums en keys (hoewel zij ‘stil’ zitten hebben ook zij die energie die LaGarcon zo fijn maakt) en Nyncke Beekhuyzen, Eva Laurenssen en/of Anna Speller en Merel Baldé als allevier even mooie, leuke, getalenteerde backing vocals is LaGarçon gewoon een en al vrolijkheid en genieten.

Nu was ik al verkouden en dus schor, maar toen ik Hotel Vile, waar ze speelden, uitliep, had ik geen stem meer over.
‘Hete thee met honing, lieverd,’ adviseerde de beveiliger me.

Geef een reactie

