Hoeveel zin heb ik in Hair (of: wat deze musical voor mij betekent).

Hoeveel zin heb ik in Hair (of: wat deze musical voor mij betekent).

Vanaf dertien september staat Hair weer in het theater, door Stage Entertainment. Ik ben zielsgelukkig, en zag een kans om te vertellen hoe belangrijk deze musical voor mij is.

We beginnen met een tijdreis naar vijf jaar geleden. Ik zat in de eerste klas van het Montessori Lyceum Amsterdam. Mijn vader had een film opgenomen (“over hippies en de Vietnamoorlog, is wel interessant), “Hair”. Nu wisten De Zus en ik dat het MLA (dat is de afkorting van onze school, just so you know) Hair een jaar voor wij op school kwamen als musical had gedaan.

Een leuke feel-good movie, was het plan.

Ha. Ha.

Ik zal geen spoilers over het verhaal geven, maar het is prachtig en heftig en hartbrekend. (Nu is het verhaal van de film anders dan het verhaal van de musical, maar dit geldt voor allebei). Ik ben een week niet-functionerend geweest. Weken kon ik over niks anders denken en praten dan over Hair. De muziek draaide ik de hele tijd door, op school zong ik de liedjes met mijn vriendin.
Hair is de musical die mijn musicalliefde “gestart” heeft (“What have I done, sweet Jesus, what have I done?” aldus mijn vader). Vanaf Hair was het bergopwaarts, voor mij. Hair liet me zien/horen, kijk, dit kan muziektheater je laten voelen. In die zin heeft Hair waarschijnlijk mijn leven veranderd.

Ik luister niet heel vaak meer naar Hair, en de dvd heb ik al twee jaar niet aangeraakt (maar dat komt omdat ik in een kleine depressie zink als ik die film helemaal afkijk), maar Hair was mijn eerste grote liefde.
En dus ben ik dolgelukkig dat ik deze show ein-de-lijk in het theater mag gaan zien! Want peace, flowers, freedom, happiness, dat is (nog steeds) superrelevant.

Ik raad jullie allemaal aan om naar Hair te gaan, dan wel voor het mooie, goede verhaal, dan wel voor de sterrencast.

Hier is de perspresentatie!

2 gedachten over “Hoeveel zin heb ik in Hair (of: wat deze musical voor mij betekent).

  1. Hoi,
    Het zal dan ook wel in de genen zitten van je mam’s kant want ook ik heb de film en diverse uitvoeringen van de musical Hair gezien. Ook nu ga ik maar weer om al die redenen waarbij jou liefde voor het theater is begonnen.
    Liefs tante Rose

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

