Musical Singalong 2015

Zondag 30 augustus 2015 was de Musical Singalong, al voor de tiende keer, als afsluiter van de Uitmarkt. De Musical Singalong brengt een voorproefje van de musicals van aankomend theaterseizoen.

Al vanaf 11 uur ’s ochtends liepen mijn vriendinnen, Fae, Chaja en Suzanne, en ik rond op de Uitmarkt. Om ongeveer drie uur, na de Meet&Greet van Soldaat van Oranje, liepen we naar de grote podium op het museumplein, waar de repetities net begonnen waren. De repetities zijn erg leuk om te zien omdat de mensen hun eigen kleren aanhebben in plaats van hun kostuum.
Toen Rent werd aangekondigd bij de repetitie, juichen wij heel hard omdat we zelf natuurlijk mee hebben gedaan. Alle mensen om ons heen schrokken zich dood en moesten lachen.
We wilden graag vooraan staan, dus tussen de repetitie en de echte show door bleven Fae en ik zitten terwijl Chaja en Suus avondeten gingen halen. Daardoor stonden we bijna helemaal vooraan.

Doordat we bij de repetities waren geweest, konden we alles al meezingen en dat deden we ook enthousiast- het is natuurlijk een singalong.
Zoals elk jaar begon de singalong met Do, Re, Mi van The Sound of Music.
Vervolgens kwam Beauty and the Beast (prachtig.De kleding van de mensen was zoals die uit de Disney film, dus echt heel mooi), Nonsens, (een heel grappig liedje), Willem Ruis- de Show van zijn leven, en Billy Elliot.
Van Billy zongen ze mijn favoriete liedje, Solidariteit, dus dat vond ik heel leuk. De Balletmeisjes zongen alleen niet live, dat was erg jammer.
Voor Disney in Concert zong Anita Meyer Colors of the Wind, maar ze kende de tekst niet helemaal… Het publiek kende het beter.
Hierna kwam Priscilla Queen of the Desert, de West End cast, met allemaal leuke discohitjes. Daarna kwam Het Meisje met het Rode Haar, over verzetsheldin Hannie Schaft.
Roos van Erkel als Hannie Schaft zong eerst helaas erg vals, maar tijdens de repetitie had ze wel mooi gezongen.
Hierna kwam, mooi hetzelfde thema, Soldaat van Oranje (ik moest huilen).
Hierna kwamen voor Musicals in Concert Freek Bartels en Simone Kleinsma, die een medley zongen die afsloot met Thank you for the music van Abba, perfect om mee te brullen.
Daarna kwam Rent, Grease(Een medley, met Tommie Christiaan als Kenickie het beste, Tim Douwsma als Danny verassend goed, en Vajen van de Bosch nogal slecht), Jesus Christ Superstar (Maar Ted Neeley als Jezus, die speciaal was OVERGEVLOGEN hiervoor, zong geen woord???).
Als geweldige afsluiter The Bodyguard met hits van Whitney Houston.

Het minst leuke optreden vond ik Willem Ruis, want dat was nogal saai.
De beste optredens vond Rent, Soldaat van Oranje en Grease.
Rent heb ik zelf natuurlijk een vrij emotionele band mee, en overdag hadden we gekletst met de cast van Rent én ik heb die productie al een keer gezien.
Grease is met mijn favoriete acteur, Martijn Vogel, en daar ga ik in februari met Suzanne, Chaja en Fae heen!
Soldaat van Oranje heeft gewoon geweldige muziek, en ik kon niet wachten om mijn favoriete liedje, Als wij niet doen, live te horen. Daar ga ik 22 december ook heen met Fae.

Het was gewoon een superavond waar ik als musicalfan enorm van heb genoten.
Ik geef het vijf sterren, want als je van musicals houdt is het super, maar als je er niet zoveel mee hebt zou ik niet gaan. Een vriendin van ons was er ’s middags even en die had nogal last van plaatsvervangende schaamte toen wij alles aan het meezingen(gillen) waren.

Na afloop zijn we naar de artiestenuitgang gegaan, waar we een aantal van de acteurs hebben ontmoet. Dat was heel tof, vooral Sven de Wijn was heel bijzonder. Hij speelt nu in Soldaat van Oranje, maar speelde vroeger in een serie die ik keek en hij was van ons allemaal de jeugdheld. Ook Merel Baldé, Charlotte in Soldaat van Oranje zagen we weer, en die herkende ons nog van de Meet en Greet van ’s middags, en Martijn Vogel herkende ons nog van toen we in april naar the Sound of Music waren geweest. Kortom, een dag om nooit te vergeten!

Hier zijn foto’s die ik heb gemaakt die avond.

Geef een reactie

